Tomaž Škamperle – DIRIGENT
Tomaž Škamperle je svojo glasbeno pot začel na domači glasbeni šoli v Sežani,
kjer ga je igranje klarineta učil Dušan Kofol. Po končani gimnaziji je študij
nadaljeval na konservatoriju za glasbo v Trstu. Pouk klarineta je več let učil na
Glasbeni šoli v Sežani, godbeniški šoli Vogrsko in brkinske godbe.
Trenutno poučuje klarinet in saksofon na slovenskem centru za glasbeno
vzgojo Emil Komel v Gorici, njegovi učenci pa dosegajo uspehe na državnih in
mednarodnih tekmovanjih.
Svojo godbeniško pot je začel pri Pihalnemu orkestru Divača in nadaljeval v Kopru, ki ga je takrat vodil prof. Darij Pobega. Kot klarinetist je igral v več pihalnih orkestrih, trenutno pa je kot klarinetist gostujoči član Ars Atelier. Z dirigiranjem se je seznanil leta 1998, ko je bil pomočnik dirigenta v Pihalnem orkestru Divača. Leta 2000 je sprejel mesto dirigenta Pihalnega orkestra Vogrsko, leto pozneje pa postal dirigent Brkinske godbe 2000, ki jo vodi še danes. S pihalnimi orkestri je dosegel precej odličnih rezultatov (3. mesto v tretji kategoriji na tekmovanju v Rivi del Garda, zlato plaketo s pohvalo na 1. in 3. tekmovanju mladinskih godb, 2. mesto na mednarodnem tekmovanju v Schladmingu, itd.). Zadnji uspeh pa je prvo mesto z 97 doseženimi točkami v prvi kategoriji na mednarodnem tekmovanju v mestu Mako na Madžarskem, ki je avgusta 2018 potekalo pod okriljem svetovne organizacije pihalnih orkestrov WASBE.
Seveda brez izobraževanja do teh rezultatov ne bi prišlo. Obiskoval je šolo za dirigente pod vodstvom Jana Cobra, ki ga je organizirala Zveza slovenskih godb, ter triletno izobraževanje pri skladatelju in dirigentu Marcu Sommadossiju. Tečaje dirigiranja je obiskoval še pri skladateljih in dirigentih, kot so Jacob de Haan, Simon Robinson, lorenzo Pusceddu, Douglas Bostock, Johannes Stert, Thomas Doss, Miro Saje, Simon Perčič… Kot gostujoči dirigent je leta 2017 sodeloval na mednarodnem glasbenem taboru OrkesterKamp, kjer je dirigiral mladinski sestav, oktobra 2018 pa je dirigiral na mednarodnem srečanju flavtistov v Trstu.
MATJAŽ KAFOL – POZAVNA
Matjaž Kafol se je pozavno začel učiti pri Simonu Perčiču, med letoma 2008 in 2013 pa je svoje igranje izpopolnjeval na srednji glasbeni šoli v Kopru pri prof. Albertu Kolblu in prof. Marku Iliču. Trenutno zaključuje preddiplomski študij na Akademiji za Glasbo v Ljubljani pri prof. Dušanu Kranjcu. Redno obiskuje seminarje. Študiral je s profesorji, kot so Steven Mead, Antonello Mazzucco, Andrea Bandini, Michael Massong, Jamie Williams, Dietmar Kublbock, Jonas Bylund, Mike Svoboda, Charles Toet, Ian Bousfield in Lars Karlin. V zadnjih letih je bil večkratni zmagovalec na mednarodnih tekmovanjih, kot denimo Svirel, kjer je leta 2015 dosegel 99 točk (drugo mesto s posebno nagrado), leta 2017 pa je prejel 99,5 točk (prvo mesto s posebno nagrado), na varaždinskem mednarodnem tekmovanju je leta 2016 dosegel 99,25 točk (prvo mesto), naslednje leto prav toliko točk in postal zmagovalec finala kategorije Grand Prix I, na mednarodnem glasbenem tekmovanju v Milanu se je leta 2017 uvrstitil v polfinale, enak uspeh je dosegel še na Pakalinis international trombone competition v Litvi.
Veliko je nastopal v orkestrih (SNG Opera in balet Ljubljana, RTV Slovenija, Slovenska filharmonija, Orchestra Academy Belgrade), komornih skupinah, big bandih in tudi solistično. Kot solist je zaigral z godalnim orkestrom Akademije za glasbo iz Ljubljane, Big bandom AG Ljubljana, s Simfoničnim orkestrom NOVA, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, Pihalnim orkestrom Trimitas (Litva) in Simfoničnim orkestrom SNG Opera in balet Maribor. Čeprav študira klasično glasbo, se rad preizkuša tudi v drugih zvrsteh, od stare glasbe do jazza. Več let je vodil sekcijo trobil pri Pihalnem orkestru Komen in v Mladinski filharmoniji Nova ter sodeloval kot asistent profesorja pozavne na poletnih glasbenih taborih OrkesterKamp v Bovcu. V šolskem letu 2015/2016 je nadomeščal učitelja pozavne v Glasbeni šoli v Sežani, v naslednjem pa je pričel s poučevanjem pozavne na Glasbeni matici v Trstu ter v godbenih šolah v Doberdobu in Nabrežini. Jeseni 2018 je prevzel mesto dirigenta v Pihalnem orkestru Ilirska Bistrica.
JERNEJ TERČON – TUBA, BARITON
Od leta 2007 je nepogrešljiv član Pihalnega orkestra Komen. Z njim je osvojil drugo mesto na tekmovanju v Strasbourgu, pa ves blišč in privilegij Zlate dvorane na Dunaju, prestižne dvorane berlinske filharmonije in akustične dvorane v zgradbi slovaškega radia v Bratislavi. Četudi je kot solist vzdušje glasbenega tekmovanja okusil zgolj leta 2009 v Štanjelu na tekmovanju Svirel, je kot tubist danes zelo zaposlen.
Glasbenik edinstvenega značaja zagotavlja, da brez glasbe ne bi preživel, saj jo občuti kot zrak, ki ga potrebuje za dihanje, tudi kot oviro, ki nima nobenega zidu. Kraški trubadur s tubo, ki ga vabijo v najrazličnejše zasedbe od Nove Gorice in Trsta pa vse do Maribora, si je pred kratkim prislužil naziv vodje nizkih trobil v komenskem orkestru. Pa še kot zanimivost – Jernej je kot najmlajši Slovenec nastopal kot solist v berlinski filharmoniji.
SEBASTIJAN BUDA – ROG
Rogist Sebastijan Buda je zaključil nižjo glasbeno šolo v Sežani pod vodstvom prof. Simona Perčiča. Leta 2013 se je udeležil celoletnega mojstrskega tečaja na Konservatoriju za glasbo v Vidmu pri prof. Nilu Caracristiju. Končal je tudi dve leti študija na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani pri prof. Jožetu Rošerju, trenutno pa je študent Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani pri prof. Boštjanu Lipovšku. V letih 2011, 2014 in 2017 je prejel zlato nagrado na državnem tekmovanju mladih glasbenikov Slovenije Temsig. Na mednarodnem tekmovanju Svirél, kjer v letih 2013, 2015 in 2017 uvrščen med finaliste, je prejel pet zlatih nagrad, leta 2014 pa je prejel prvo nagrado na 6. mednarodnem tekmovanju »Giovani musicisti« v Trevisu (Italija), naslednjega leta pa še na International Woodwinds & Brass Competition v Varaždinu. Bil je tudi finalist in dobitnik tretje nagrade na 7. mednarodnem tekmovanju AudiMozart v Roveretu (Italija). Leta 2015 in 2016 je kot solist igral z državnimi simfoničnimi orkestri na glasbenih festivalih za mlade glasbenike v Armeniji in Litvi. V letu 2017 je nastopil kot solist s Filharmonijo NOVA na turneji po Sloveniji in v dvorani Mupa (Budimpešta), leta 2018 je bil finalist slovenskega izbora za evrovizijskega mladega glasbenika, kjer je nastopil s Simfoničnim orkestrom RTV v Ljubljani, dvakrat pa tudi kot solist s pihalnim orkestrom v Milanu. Redno nastopa kot član trobilnega kvinteta TrobiNOVA, Simfoničnega orkestra Akademije za glasbo Ljubljana, Pihalnega orkestra Komen in Slovenskega baročnega orkestra. Obiskoval je veliko mojstrskih tečajev in poletnih šol po Sloveniji, Avstriji in Italiji pri svetovno znanih hornistih, kot so Radovan Vlatković, Dale Clevenger, Luca Benucci, Will Sanders, Johannes Hinterholzer, Eric Terwilliger in drugi.
ANŽE POČKAR – TOLKALA
Že kot majhen deček je kazal svoje navdušenje nad glasbo, najprej narodno zabavno. Za sedmi rojstni dan so mu starši kupili prvo diatonično harmoniko. Jeseni istega leta je pričel z učenjem pri prof. Zoranu Lupincu. V svet tolkal ga je najprej popeljala prof. Jasna Kos, kasneje pa prof. Matija Tavčar.
Šolanje je nadaljeval na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, smer tolkala pri prof. Jožetu Bogolinu in prof. Simonu Klavžarju. Danes je študent 2. letnika tolkal na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Petri Vidmar, v okviru izbirnih predmetov pa obiskuje še jazz bobne pri prof. Alešu Rendla.
Med šolanjem je obiskoval različne seminarje za tolkala v organizaciji glasbenih šol, Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, med drugim tudi seminar za cajone pri Jaki Strajnar in seminar za izpopolnjevanje na bobnih pri profesorju Domu Famularo iz New Yorka, ZDA. Je večkratni prejemnik najvišjih nagrad tako na tolkalih kot harmoniki. Anže je član Kulturnega društva kraška harmonika, član Vrhovske vaške godbe, Kraške pihalne godbe Sežana ter Pihalnega in Simfoničnega orkestra Akademije za glasbo. V okviru Kraške pihalne godbe mu je dirigent prof. Ivo Bašič, zaupal izvajanje že več solističnih točk, kot tolkalec pa rad priskoči na pomoč tudi ostalim pihalnim orkestrom. Poleg študija in benda tudi poučuje diatonično harmoniko in tolkala, v prostem času pa rad poseže po klavirju in kitari.
GREGOR ROGELJA – TROBENTA
Trobentač Gregor Rogelja je svojo glasbeno pot začel na podružnični glasbeni šoli v Komnu, pozneje pa je obiskoval Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana. Svoje izobraževanje nadaljuje pri profesorju Jerounu Berwaertsu na Univerzi za glasbo, dramatiko in medije v Hanovru (Nemčija). Poleg tega pogosto obiskuje mojstrske tečaje s priznanimi profesorji, kot so Marco Pierobon, Tom Poulson, Reinhold Friedrich in Urban Agnas.
Leta 2014 je postal državni prvak v svoji kategoriji na slovenskem državnem tekmovanju Temsig. Na mednarodnem tekmovanju Svirel je prejel več zlatih nagrad skupaj s posebnimi nagradami.
Redno nastopa s Pihalnim orkestrom Komen, Trobilnim ansamblom glasbene akademije v Hanovru in Trobilnim kvintetom trobiNOVA. Kot koncertni solist je nastopil s Komornim orkestrom Karabah (Armenija), Mestnim simfoničnim orkestrom Kaunas (Litva), Simfoničnim orkestrom Cantabile (Slovenija) ter Zuglói Filharmónia (Madžarska).
KATIJANA RENER – KLARINET
Katijana Rener je svojo glasbeno pot začela s sedmimi leti na Glasbeni šoli
Sežana v razredu prof. Branislava Trifkovića. Že pod njegovim vodstvom se je
kot solistka in članica komornih skupin redno udeleževala tekmovanj in dosegala
odlične rezultate. Po končani osnovni šoli se je odločila za nadaljevanje
glasbene poti na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani. V času šolanja
pod mentorstvom prof. Andreja Zupana je dosegla odlično 2. nagrado na
tekmovanju Temsig leta 2013, istega in naslednjega leta je prejela tudi prvo
nagrado na Mednarodnem tekmovanju Davorin Jenko v Beogradu, leta 2015 pa je kot
članica kvarteta klarinetov prejela 3. nagrado na Temsigu. Po uspešno
opravljeni maturi ter treh sprejemnih izpitih jo je pot zanesla na sever
Nemčije, kjer že četrto leto študira na Hochschule für Theater Musik und Medien
Hannover v razredu prof. Johannesa Peitza, kjer jo v mesecu juniju čakajo
zaključni izpiti dodiplomskega študija. Redno se dodatno izpopolnjuje tako pri
slovenskih kot tujih klarinetistih, kot so Dušan Sodja, Jurij Jenko, Jože
Kotar, Francois Benda, Yehuda Gilad. V letošnjem poletju jo čaka
izpopolnjevanje na International Summer Academy v
Payerbachu, kjer bo imela priložnost sodelovati z Kilianom Heroldom in Harrijem
Mäkijem. Članica Pihalnega orkestra Komen je že od svojega enajstega leta in
jim ostaja zvesta kljub selitvi in študiju v tujini.
IRENA BIRSA – FLAVTA
Irena Birsa se je z glasbo seznanila v prvem razredu osnovne šole, ko se je vpisala v glasbeno šolo Sežana. Opravila je osem razredov nižje glasbene šole pri profesorici Tamari Tretjak. Leta 2012 je opravila sprejemne izpite na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana, kjer je svoje znanje nadgrajevala pri profesorici Lizi Hawlina Prešiček. Leta 2013 je začela sodelovati z Mladinskim simfoničnim orkestrom NOVA in bila aktivna s kvintetom NovArt. Tudi sicer zelo rada muzicira v različnih komornih sestavih, trenutno nastopa z zasedbo Saint Bibiana Ensemble, ki temelji na principu svobodne improvizacije. V času šolanja na KGBL je osvojila tri srebrne plakete, leta 2015 pa se je uvrstila v finale mednarodnega tekmovanja Svirel, kjer je osvojila absolutno prvo mesto v svoji kategoriji in posebno nagrado. Leta 2017 je uspešno opravila sprejemni izpit na zasebni univerzi Anton Bruckner v Linzu, kjer ji znanje predaja prof. Norbert Girlinger. Poleti 2018 je bila sprejeta na mednarodni festival Aurora v Stockholmu. Redno se udeležuje seminarjev pri mednarodno priznanih profesorjih, kot so Gaby Pas-Van Riet, Dejan Gavrić, Aleš Kacjan, Julien Beaudiment, Felix Renggli in drugi.
SANDRA RIJAVEC – SAKSOFON
Sandra Rijavec je svojo glasbeno pot začela v Glasbeni šoli Sežana, kjer je s sedmimi leti pričela igrati saksofon pri prof. Sandiju Vrabcu. Njeni prvi koraki v svet glasbe so bili zelo uspešni, saj je že kot mlada glasbenica kazala izjemno nadarjenost in voljo do igranja. Izobraževanje je nadaljevala v razredu prof. Nikole Bursacha, ki ga je nasledil prof. Gianfranco Stancich. Pod njegovim okriljem se je Sandra leta 2010 udeležila svojega prvega tekmovanja Temsig, prejela zlato plaketo in tretjo nagrado. Glasbeno šolo je zaključila v Kopru pri prof. Mitji Žerjalu, s katerim sta se prav tako redno udeleževala državnih in mednarodnih tekmovanj kot sta Emona in Svirel. Ena odmevnejših nagrad, ki jih je prejela pod njegovim mentorstvom je prvo mesto in Laureat na tekmovanju Davorin Jenko v Beogradu.
Že vrsto let žanje največje uspehe tako doma kot v tujini. V času šolanja na srednji glasbeni šoli je dosegla mnoge odmevne uspehe, kot so zlata plaketa in tretja nagrada na državnem tekmovanju Temsig leta 2016, prva nagrada na mednarodnem tekmovanju za klasični saksofon v Lübecku (Nemčija), prvo mesto, absolutnih 100 točk ter naziv Laureat na mednarodnem tekmovanju Davorin Jenko v Beogradu ter prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju Varaždin International Woodwind & Brass Competition (2019). Sandra je zmagovalka mednarodnega tekmovanja Emona 2018, kjer je tekmovala v konkurenci 41 pihalcev.
Letos je bila izbrana za Škerjančevo nagrado, ki jo perspektivnim in najuspešnejšim glasbenikom šole podeljuje Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana, prejela pa je tudi nagrado Mladi upi Zavarovalnice Triglav.
Redno nastopa s svojo komorno skupino Saxplode, ki deluje že od leta 2016. Aprila 2017 so se udeležili 9. mednarodnega tekmovanja Svirel, kjer so za svoj nastop prejeli 100 točk in postali absolutni zmagovalci v kategoriji komornih sestavov. Večkrat se je pokazala in izkazala tudi kot izvrstna solistka v orkestrih. Svoje znanje je izpopolnjevala na mojstrskih tečajih in seminarjih pri svetovno znanih profesorjih, kot so Jean Denis Michat, Daniel Gauthier, Claude Delangle, Simon Diricq, Christian Wirth in drugi. Njene očarljive interpretacije in tehnične spretnosti so pritegnile veliko pozornost tako doma kot tujini, kjer redno koncertira s komorno skupino Saxplode ali kot solistka.